1. Novosti iz Zaklade
  2. KORPORATIVNA FILANTROPIJA, primjeri dobre prakse

KORPORATIVNA FILANTROPIJA, primjeri dobre prakse

Potenciranje filantropskog načela u poslovanju dio je koncepta društveno odgovornog poslovanja, a u tom kontekstu nazvano je korporativna filantropija. Primjenjujući ju, tvrtke mogu jasno pokazati svoje vrijednosti i uvjerenja zaposlenima, partnerima, klijentima te javnosti. Dajući podršku društvu, bilo u novčanim sredstvima, proizvodima ili uslugama, tvrtke pokazuju kako razumiju potrebe šire zajednice. Davanje u smislu korporativne filantropije zadovoljstvo nalazi u pozitivnoj društvenoj promijeni ili podršci nekoj društvenoj vrijednosti.

Svjesni trenutne situacije i činjenice da ovu krizu možemo prebroditi jedino zajedničkim odricanjem, solidarnošću, razumijevanjem i neprekinutim radom u ovim zahtjevnim i vrlo izazovnim vremenima donosimo Vam poslovne subjekte koji imaju jasnu usmjerenost prema korporativnoj filantropiji. Na globalnoj i lokalnoj razini možemo vidjeti primjere dobre prakse koje pomažu zajednici kada je najpotrebnije:

  • Zdravstvenim ustanovama u Zagrebu, Sisku, Rijeci i Puli kao i Crvenom križu, udruzi Kamensko, Tehničkoj školi R. Boškovića te akciji “Zajedno za Zagreb”, INA je donirala 1.500.000 kuna

  • Zaklada Adris, usmjerena na promicanje znanja i otkrića te solidarnosti u hrvatskom društvu donirala je tri milijuna kuna KBC-u Rijeka za nabavu respiratora za respiracijski centar koji će prihvaćati najugroženije pacijente zaražene koronavirusom. Dio vrijedne opreme biti će usmjeren u i Opću bolnicu Pula.

  • Zaklada Mon Perin osigurala je i stavila na raspolaganje Stožeru za civilnu zaštitu Istarske županije donaciju od 500 tisuća kuna. Liječnicima i ostalom medicinskom osoblju pulske bolnice, te članovima njihovih obitelji, stavljeni su na raspolaganje smještajni kapaciteti u mobilnim kućicama u baljanskom kampu kako bi se mogli odmoriti od teškog i hvale vrijednog rada.

  • Vodnjanska tvrtka Infobip donirala je Općoj bolnici Pula četiri medicinska uređaja koji su izuzetno važni za skrb o pacijentima kod kojih postoji sumnja ili su zaraženi koronavirusom.

  • Valamarovi hoteli i kampovi u destinacijama Poreč, Rabac, Krk, Rab, Makarska i Dubrovnik donirali su namirnice i ostale potrepštine gradskim uredima Crvenog križa i pučkim kuhinjama. Također, Valamar je Općoj bolnici Dubrovnik osigurao smještaj za djelatnike bolnice u 12 mobilnih kućica u kampu Solitudo Sunny Camping na Babinom kuku bez naknade i uz pokrivanje režijskih troškova, dok je Valamarova Centralna praonica u Poreču osigurala pranje rublja potrebnog za nesmetani rad objekata namijenjenih karanteni bez naknade.

  • OTP banka donirala jepo 750 tisuća kuna KBC-u Zagreb i KBC-u Sestre milosrdnice u svrhu pomoći obnove oštećene medicinske opreme, uređaja i objekata organizacijskih jedinica centara.

  • Lidl i Kaufland, KB Dubravi i Klinici za infektivne bolesti Dr. Fran Mihaljević isplatili su po 250 tisuća kuna, dok je KBC Split, KBC Osijek, KBC Rijeka, OB Varaždin, OB Pula isplaćeno po 100 tisuća kuna.

  • Tvrtka Prvo plinarsko društvo (PPD), koja djeluje unutar grupacije Energia naturalis (ENNA), KBC-u Zagreb donirala je sedam respiratora.

  • Privredna banka Zagreb donirala je 400.000 kuna Općoj bolnici Pula te dodatna 3,5 milijuna kuna drugim bolnicama. Pomoć je namijenjena borbi protiv pandemije i sanaciji posljedica razornog potresa koji je pogodio Zagreb i okolicu.

  • Plava Laguna d.d. nabavila je za Opću bolnicu Pula dvije termalne medicinske kamere, neophodne za učinkovitije sprječavanje širenja zaraze koronavirusom u bolničkom sustavu.

  • Kao najveći donator hrane u Hrvatskoj Dukat je Hrvatskom Caritasu donirao 30.000 litara mlijeka kroz tri uzastopna mjeseca ukupne vrijednosti 225.000 kuna.

  • Tvornica duhana Rovinj (TDR), kao član British American Tobacco Grupe (BAT) priključio se akciji "Zajedno protiv korone" i donirao 300 tisuća kuna  Društvu Crvenog križa Istarske županije.

  • Buzetska AM grupa je gradovima Buzetu, Poreču i Vodnjanu donirala dezinfekcijska sredstva i zaštitne troslojne maske.

  • Atlantic grupa donirala je gotovo tonu hrane za napuštene pse i mačke koji u ovim teškim vremenima kada ljudi nemaju dovoljno sredstava ni za sebe same, ostaju bez onog osnovnog za život.

  • Najveća hotelijersko-turistička kuća Maistra donirala je dvadeset kreveta i dala na korištenje pokretne tuševe i toalet, dok je Valalta ustupila deset kreveta i ostale potrepštine.

  • McDonald's donirao obroke za više od 200 volontera i djelatnika  Hrvatskog Crvenog križa koji su dnevno kroz tjedan dana nesebično pomagali najranjivijim skupinama društva.

  • Kako bi se pacijentima olakšao boravak u bolnici Arena Hospitality Group donirala je  Općoj bolnici Pula, 35 LCD TV setova za potrebne prostore u bolnici. Za medicinsko osoblje bolnice, koje zbog povećanog opsega posla ostaje dulje vrijeme na svojim radnim mjestima, donirano je 100-tinjak "lunch paketa" dnevno.

  • A1 Hrvatska donirala medicinsku opremu za liječenje najtežih slučajeva oboljelih od COVID-19 u KB Dubrava. Donacija uključuje 100 mobilnih  priključaka za medicinske plinove, IT i strujno napajanje, dozatore koji omogućuju preciznu terapiju kisikom te opremu za praćenje stanja najtežih pacijenata. Kliničkoj bolnici Dubrava, primarnom, internističkom respiratornom centru u doba epidemije koronavirusa,  isporučena oprema nužna za brzu instalaciju i priključak najtežih pacijenata na terapiju kisikom u neto vrijednosti od 1.5 milijuna kuna.

  • Tvrtka dm-drogerie markt donirala je paletu s 310 litara sredstva za dezinfekciju Aresept kako bi pomogli vatrogascima Grada Zagreba da što sigurnije obavljaju svoj posao.

  • Jedna od najpoznatijih svjetskih automobilskih kompanija Ferrari započela je u svojoj tvornici u Maranellu proizvodnju ventila za respiratore i specijalnih medicinskih maski za borbu protiv koronavirusa. Obitelj Agnelli, koja kontrolira ferrari Formula 1 tim, kao i FIAT Crysler i nogometni klub Juventus pomogli su donirajući deset milijuna eura onima koji se bore protiv koronavirusa, preraspodjeli 150 respiratora, kao i donaciju vozila Crvenom križu.

  • Najveća svjetska poslovna društvena mreža, LinkedIn, besplatno je ostvarila 16 svojih tečajeva za učenje. Tečajevi koji daju savjete o tome kako ostati produktivan, izgraditi odnose kad niste licem u lice, kako koristiti alate za virtualne sastanke i uravnotežiti obiteljsku i radnu dinamiku na zdrav način.

  • Loom, usluga snimanja i dijeljenja videozapisa učinila je Loom Pro besplatnim za nastavnike i učenike u školama, sveučilištima i obrazovnim ustanovama. Oni su također uklonili ograničenje snimanja na besplatnim planovima i smanjili su cijenu Loom Pro na pola.

  • Modna kuća Armani donirala je 1,43 milijuna dolara za četiri bolnice u Rimu i Milanu, kao i Agenciji za civilnu zaštitu.

Ovo su samo neki od primjera korporativne filantropije. Svjesni teških okolnosti u kojima zdravstveni sustav, institucije i civilno društvo ulaže napore u suzbijanje širenja koronavirusa, velike kompanije su pokazale svoje filantropsko srce.
Doniranim sredstvima želi se olakšati nabava materijala i opreme potrebne za svakodnevnu borbu protiv koronavirusa, ali i zbrinjavanje najtežih bolesnika koji su na intenzivnoj njezi. Prema navedenim primjerima možemo uočiti osvještavanje odgovornosti gospodarstvenika prema društvenoj zajednici.

 

Povratak na prethodnu stranicu