1. Novosti iz Zaklade
  2. Crowdfunding kampanja - jedan od inovativnih načina prikupljanja novaca za lokalnu zajednicu

Crowdfunding kampanja - jedan od inovativnih načina prikupljanja novaca za lokalnu zajednicu

Crowdfunding nije samo prikupljanje novca, to je širenje ideja i inspiracije, testiranje tržišta i stvaranje branda. Može poslužiti za realizaciju ideja za opću dobrobiti, odnosno za realizaciju projekata lokalne zajednice. Crowdfunding oslobađa kapital, povećava povjerenje između građana, omogućuje razvoj projekata koji se bez njega ne bi nikad razvili. Osim toga, uspješna crowdfunding kampanja odličan je način promocije lokalne zajednice i same ideje za čiju se realizaciju prikupljaju financijska sredstva.

Crowdfunding (grupno financiranje) je proces u kojem se od javnosti traži financijska podrška za pokretanje kreativnog projekta. Proces se odvija putem interneta, a cilj je uključiti veći broj ljudi koji malim uplatama kumulativno dovode do značajnog iznosa dovoljnog za realizaciju čak i velikih projekata. Proces je i transparentan jer se u realnom vremenu za svaki projekt može vidjeti koliko je novca za njega prikupljeno i koliko je ljudi sudjelovalo. Vremenski je ograničen, odnosno novac se prikuplja u točno zadanom vremenskom roku, obično 30 do 60 dana. 

Vlastite projektne ideje nije dovoljno samo postaviti na neku od crowdfunding platformi kako bi počele stizati uplate, već je potrebno motivirati ljude da to učine. Osnovni motivacijski alat u crowdfunding kampanjama su nagrade koje mogu biti proizvodi ili usluge koje su rezultat kampanje.

Ukoliko smatrate da imate dobru ideju, znajte da niste jedini. Da biste uspjeli u bespoštednoj borbi Vaša priča mora biti dovoljno uzbudljiva da potakne na akciju potencijalne podržavatelje i proda Vašu ideju. Morate vrlo jasno i učinkovito objasniti što točno želite učiniti, zašto je to važno i što je najbitnije, zašto bi netko nepoznat podržao vaš projekt. Budite realistični sa zadanim iznosom i nemojte prepustiti crowdfunding platformi da odradi marketing za vas. Potrudite se sami. Koristite kampanje na društvenim mrežama i pokušajte napraviti viralni video. Jer na kraju dana, u crowdfundingu, crowd stoji ispred fundinga.

Više o pokretanju crowdfunding kampanje možete pronaći putem publikacije „Vodič za crowdfunidng“ dostupne na sljedećem linku.

Povratak na prethodnu stranicu