1. Novosti iz Zaklade
  2. Bogat program ovogodišnjih Info dana, pronađite temu koja Vas zanima!

Bogat program ovogodišnjih Info dana, pronađite temu koja Vas zanima!

Info dani za udruge u Istri namijenjeni su organizacijama civilnoga društva, predsjednicima/cama, tajnicima/ama, članovima i članicama udruga ali i pojedincima koji razmišljaju i žele pokrenuti neke društvene programe, imaju ideju i želju raditi društveno učinkovite projekte koji će doprinijeti boljem i kvalitetnijem životu u lokalnim zajednicama. Ali i svima koji surađuju sa udrugama: ustanovama, institucijama, jedinicama lokalne i regionalne samouprave, studentima i svima ostalima zainteresiranima.

Više o edukacijama koje će se održati pročitajte u nastavku:

ABCda za udruge, Helga Možé

Razmišljate nešto pokrenuti. Ne znate da li bi otvorili tvrtku ili osnovali udrugu ili ste tek preuzeli vođenje neke postojeće udruge? Ovo je radionica za vas, u uvodnom predavanju, upraviteljca Zaklade Helga Možé pojasniti će osnove razlike funkcioniranja tvrtke i udruge. A u drugom dijelu moći ćete saznati kako osnovati udrugu te koje su osnovne značajke funkcioniranja udruge, kako voditi udrugu, okupljati članstvo, financirati aktivnosti udruge i funkcioniranja udruge općenito.
Radionice će se održati u Puli i Pazinu. U ponedjeljak, 25.11. u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Puli, a u utorak, 26.11. u Poduzetničkom inkubatoru u Pazinu s početkom u 17:00

Brendiranje u zajednici: projekta, programa, akcije, druge/Kako dobro marketinški prezentirati svoj projekt, kako iskomunicirati priču, kako napraviti dobar pitch, Muamer Mujević

Na našim Info danima Muamer Mujević održati će dvije radionice:
Prva će se održati u utorak, 26.11. na temu: "Brendiranje u zajednici: projekta, programa, akcije, druge".Stvoriti image, prepoznatljivost, vidljivost onoga što radite jako je važno. Pogotovo danas, u moru online dostupnosti sadržaja, ideja, priča. Naučite što je važno za dobar brending vaše udruge. (Dnevni boravak Rojc, 10:00 - 13:00)Druga će se održati u srijedu, 27.11. na temu kako dobro marketinčki prezentirati svoj projekt, iksomunicirati priču, napraviti dobar pitch. Naglasak ove radionice biti će izrada kratkih prezentacija (pitch) kojima se danas većina novih ideja prezentira, od start-up tvrtki do filantropskih akcija. Prezentacija onoga što radite i ideje u koju vjerujete važna je, možda i važnija od same ideje. Dobra prezentacija može vam pomoći u dogovoru novih financiranja i podrške vašim projektima. (Dnevni boravak Rojc, 9:00 - 12:00).

Crowdfunding, Damir Šoh, Dunja Hafner i Branimir Radaković

Posljednjih nekoliko godina pojam crowdfunding često se pojavljuje po medijima najviše iz razloga što su na temelju crowdfunding kampanja nastali mnogi zanimljivi i korisni projekti. Mnogo je toga ostvareno, mnogi su kreativci postigli značajan uspjeh, a cifre koje se investiraju su iz godine u godinu sve veće. Crowdfunding je alternativni način financiranja u kojem javnim pozivom tražimo povjerenje ljudi da nam pomognu realizirati neku ideju. Na našim Info danima, nakon uvodnog predavanja o različitim izvorima financiranja koji stoje na raspolaganju udrugama, ekipa iz kreativne agencije Brodoto koja je specijalizirana za promociju društveno korisnih projekata i crowdfunding održati će radionicu u srijedu, 27.11. od 13:00 do 19:00, Dnevni boravak Rojc.

Poduzetništvo neprofitnih organizacija/Start-up društvenog poduzeća, Teo Petričević

Teo Petričević iz Čakovca, direktor je ACT grupe - prvog hrvatskog konzorcija društvenih poduzeća. Osim što upravlja organizacijom, također je i voditelj nekoliko strateških i razvojnih projekata. U široj je javnosti prepoznat kao stručnjak za društveno poduzetništvo i društvene inovacije, s više od petnaest godina poduzetničkog i predavačkog iskustva. Na našim Info danima Teo će održati radionicu: Poduzetništvo neprofitnih organizacija / Start up društvenog poduzeća, u četvrtak, 28.11. od 12:00 - 16:30 u Istarskoj razvojnoj agenciji (IDA) u Puli. Društveno poduzeće je oblik komercijalnog poduzeća u kojem su vlasništvo, upravljanje i raspodjela bogatstva ravnomjerno raspoređeni, što u širem kontekstu doprinosi stvaranju pravednijeg društva. Osnovne vrijednosti društvenog poduzeća odnose se na pravičnost u vlasništvu i raspodjeli bogatstva, jednakim mogućnostima sudjelovanja, solidarnosti s ljudima širom svijeta, poštenju u ostvarenju ciljeva, otvorenosti poslovanja te ravnoteži između tržišnog poslovanja, društvene odgovornosti.

Medijska pismenost za neprofitne organizacije, Marijeta Matijaš

Biti vidljiv u javnosti danas je izuzetno važno jer je to put do budućih klijenata, kupaca, suradnika, sponzora, donatora,… Jedan od načina je putem medija, no onda se javlja pitanje kako komunicirati s medijima? Za dobru i kvalitetnu promociju putem medija, kao i da bi se pridobilo medijsku pažnju, valja znati kako i kada se obratiti medijima, kome se točno obratiti i na koji način, kako organizirati i voditi konferenciju za medije, što nakon konferencije i kako ostati u kontaktu s medijima. Cilj edukacije je polaznike osposobiti za kvalitetnu, točnu i jasnu komunikaciju s medijima u svrhu promocije svojih aktivnosti, poslovanja i dr.

Kreativnost i inovativnost – vještine potrebne za nove inovativne programe i društvene inovacije, Ranko Rajović

Na našim Info danima, u utorak, 3.12. 9:00 - 14:00 (IDA), dr. Ranko Rajović održati će zanimljivu i drugačiju radionicu. Radionica je namijenjena odraslima sa ciljem da se pokaže kako se prilagoditi brzim promjenama okruženja, kako smanjiti stres i pomoći sebi kroz inovativne metode i vježbanje. Donošenje odluka obuhvaća izuzetno puno (sve više) parametara. Uspjeti u tome mogu samo osobe koje imaju visoku razinu misaone operativnosti i povezivanja informacija. Na sreću, to se može vježbati i razvijati posebnim metodama, a neke od njih će biti prikazane na radionici. Ove metode pomažu i u organiziranju timskog rada, dolasku do novih ideja i uključivanju rezervnih kapaciteta mozga.

________________________

Promjene u društvu prijeko su potrebne ukoliko želimo razvijati održive zajednice, ukoliko želimo živjeti u pravednom društvu, onom u kojem je raspodjela dobara bolja. Društvo u kojem ima mjesta za svih, u kojem svi imaju jednake mogućnosti. Društvo koje brine o svojoj okolini, fizičkoj, prirodnoj i ljudskoj. Nove oblike poduzetništva generiraju neki drugačiji ljudi, sve više se javlja potreba kod pojedinaca da stvaraju na održiv i za širu zajednicu dobar način. Sve više su ljudi svjesni da ono što najvažnije imamo su upravo ljudi. Ljudski kapital je najvažniji kapital, on može pomoći u razvoju društvenog kapitala. Bez ljudi nema ni društvenog kapitala. Potrebne su nam nova razmišljanja, potrebno je podržavati nove koncepte, metode, programe, potreno je podržavati razvoj društvenih inovacija kao mogući odgovor na trenutnu društvenu situaciju. Nova promišljanja o razvoju društva zaista su nužna potreba današnjice. Stoga se u četvrtak popodne (28.11. u 17 sati) održava zanimljiv događaj, na Fakultetu ekonomije i turizma u Puli nekoliko različitih predavača održati će zanimljiva kratka predavanja o novim temama ekonomije i razvoja društva.  

Nova promišljanja o razvoju društva - potreba današnjice, Helga Možé
Situaciju u današnjem životu najbolje dočarava potreba da se definiraju i usvoje prvo Milenijski ciljevi održivog razvoja, a potom Globalni ciljevi održivog razvoja. Osim zajedničke borbe protiv siromaštva oni definiraju potrebe i prioritete za rješavanje problema današnjeg društva u području promjene klime i održive potrošnje, naglašavaju vrijednost inovativnosti te važnost mira i pravde za sve. Koncept održivog razvoja podrazumijeva proces postizanja ravnoteže između gospodarskih, socijalnih i okolišnih zahtjeva.

Novo doba ekonomije, Milan Medić
Kakve se promjene očekuju u području poslovanja i ekonomije u narednih 10tak godina, a s obzirom na nužnosti promjene vrijednosti u društvu, raspodjele i uključivanja različitih marginaliziranih skupina. Ukoliko želimo pravednije društvo u kojem je raspodjela dobara ravnopravnija, nužne su promjene. Ponajviše u svijesti donositelja odluka i ljudi koji vode tvrtke.

Dobra ekonomija, Kristina Afrić Rakitovac
Dobra ekonomija je ona koja podupire kvalitetu života u cijeloj zajednici i zasniva se na načelima brige za ljude, brige za okoliš i za pravednu raspodjelu te podržava solidarnost i održivost sustava. Dobra ekonomija poštuje lokalne specifičnosti i društveni kontekst te nudi mnogo modela i mogućnosti dobre ekonomije, pa podržava, uz ostale, modele društvenog poduzetništva, etičkih fondova i banaka, zajedničkog rada i solidarnosti, očuvanja općeg dobra i resursa, trgovinskih sustava lokalne razmjene, regionalnih valuta te novca bez kamata i duga. Kroz modele dobre ekonomije, ekonomiju i njene vrijednosti, kao i njen glavni alat – novac – težimo pohraniti u sustave koji poštuju ljude i prirodu.

Ekonomija zajedništva, Peter Fabjan
Ekonomija zajedništva je međunarodni pokret poduzetnika, profesora, radnika, studenata, istraživača, građana, udruga, poslovnih parkova i projekata ujedinjenih vizijom svijeta i gospodarstva koji je orijentiran na opće dobro i cjeloviti razvoj i osobe i društva. Ona nudi stil života koji vrednuje načela kao što su besplatnost, kultura davanja i neinstrumentalizirani odnosi na tržištu. Prakse tvrtki ekonomije zajedništva pobudile su interes na znanstvenoj razini, stvaraju teorijsku perspektivu u dijalogu sa suvremenom kulturom i civilnom, solidarnom i socijalnom ekonomijom.

Etično (alternativno) bankarstvo, Renata Kiršić
Kao odgovor na brojne društvene probleme uzrokovane globalnom financijskom krizom, koja je generirala visoku nezaposlenost, ali i nedostupnost kapitalu za pokretanje (društveno) poduzetničkih projekata brojnih dionika neprofitnog i profitnog sektora javljaju se etičke banke. Osnivanjem Zadruge za etično financiranje njeni osnivači a potom i ostali pridruženi članovi uhvatili su se u koštac s problemima te pokrenuli osnivanje etične banke u Hrvatskoj ali i brojnih drugih inicijativa od važnosti za razvoj društva.

Društvene inovacije / Društveni učinak, Teo Petričević
Društvene inovacije su nova rješenja, ideje s društvenom misijom, usmjerene općoj dobrobiti, stvaranju društvenog utjecaja. Razvoj društva kao cjeline odvija se kontinuirano u svim segmentima. Okoliš, socijalna pitanja, lokalni razvoj, politička vlast i upravljanje, biznis, odgovorno poslovanje, društveno poduzetništvo – sva ova područja doprinose razvoju društva, no društveni učinak (social impact) svih tih komponenti koje stvaraju razvoj društva je važan. Razlika koju stvaramo, ono što se mijenja našim djelovanjem.

___________

U suradnji sa HGK Županijskom komorom Pula održati će se i okrugli stol na temu „Društveno poduzetništvo u Istri“, u petak, 29. studenog 2019. u prostoru velike sale HGK - Županijske komore Pula. Na okruglom stolu će sudjelovali renomirani stručnjaci iz tog područja, predstavnici akademske zajednice, civilnog sektora, javne uprave i poslovnog sektora:  Teo Petričević (ACT grupa), Milan Medić (LAG Vallis Colapis), Peter Fabjan (Ekonomija zajedništva), Kristina Afrić Rakitovac i Violeta Šugar (profesorice na FETu), Tamara Kiršić (IDA), Helga Možé (Zaklada Istra), Mihaela Zubić (Tekop nova), Danijela Maružin (Punkt).

Cilj ovog okruglog stola je okupiti dionike važne za proces razvoja društvenog poduzetništva u Istri, kako bi sagledali trenutnu situaciju u Hrvatskoj kao i situaciju na lokalnom nivou, te trendove u Europi te kako bi oblikovali nekoliko konkretnih prijedloga koji mogu pomoći u poticanju i razvoju podrške za razvoj društvenog poduzetništva.

Svakako će i vaš doprinos i aktivno sudjelovanje doprinijeti oblikovanju boljih zaključaka te konkretnih preporuka za poticanje i stvaranje podrške razvoju društvenog poduzetništva u našoj regiji.  

Program Info dana za udruge u Istri s informacijama o predavačima možete pronaći ovdje.

Zanima Vas neka od tema? Prijavite se!

Edukacije: Udurga vs firma/ABCda za udruge/Od ideje do projekta, Brendiranje u zajednici: projekata, programa, akcije, udruge, Poduzetništvo neprofitnih organizacija/Start-up društvenog poduzeća i Medijska pismenost neprofitnih organizacija održavaju se u sklopu Projekta SOS koji je financiran iz Europskog socijalnog fonda, a provodi se na području Istarske i Osječko-baranjske županije te okuplja 450 mladih u dobi od 15-29 godina.

Edukacije: Kako dobro marketinški pprezentirati svoj projekt, kako iskomunicirati priču, kako napraviti dobar pitch, Radionica o Crowdfundingu, Kreativnost i inovativnost: potrebne vještine za društvene inovacije te kratka predavanja na Fakultetu za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" i okrugli stol na temu društvenog poduzetništva u Istri održavaju se u sklopu rojekta +Resilient financiranog iz programa Interreg Mediteran 2014-2020 i sufinanciran od strane Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Povratak na prethodnu stranicu